Acasă Cultura/Educatie ”Școala pentru toți copiii!”. Impactul segregării la nivel personal, educațional și asupra...

”Școala pentru toți copiii!”. Impactul segregării la nivel personal, educațional și asupra societății

650
0

Lansarea campaniei de informare și conștientizare asupra impactului segregării la nivel personal, educațional și asupra societății

”Școala pentru toți copiii!” – II este un proiect derulat de Centrul de Advocacy și Drepturile Omului – CADO în parteneriat cu Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară – ACDC, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este îmbunătățirea practicilor instituționale în aplicarea legislației de prevenire și combatere a segregării și discriminării rasiale datorită acțiunilor de watchdog, monitorizare și advocacy a ONG-urilor capacitate pentru a identifica și raporta discriminarea elevilor romi în educație sub forma segregării.

”Școala pentru toți copiii!” – dreptul egal la educație

Proiectul include o componentă pentru creșterea gradului de conștientizare a actorilor decizionali în asigurarea educației incluzive, a părinților și victimelor segregării, precum și a publicului larg privind impactul segregării la nivel personal, educațional și asupra societății și importanța dreptului egal la educație de calitate, care vizează următoarele județe: Botoșani, Brașov, Constanța, Cluj, Iași, Ialomița, Maramureș, Mureș, Prahova și Suceava și municipiul București (sectoarele 2 și 5).

În acest sens Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară – ACDC a lansat campania de informare și conștientizare „Şi la Şcoală Suntem Toţi la Fel!” din cadrul proiectului care include organizarea unor sesiuni de informare cu cadrele didactice din cele 11 județe, prioritatea fiind cadrele didactice din școlile care prezintă semne de segregare, organizarea de sesiuni pentru informarea părinților, membrilor comunităților unde au fost identificate cazuri de segregare.

Articolul integral, în PressHUB!