Acasă Social/Economic Dacia a împlinit 53 de ani. “Nu cred că este român care...

Dacia a împlinit 53 de ani. “Nu cred că este român care să nu aibă vreo amintire cu această maşină”

636
0

Dacia, cel mai bun ambasador al României pe plan industrial și comercial, cu o prezență pe 4 continente, în 44 de piețe, împlinește astăzi 53 de ani de când prima sa mașină a ieșit pe porțile uzinei de la Mioveni.

Istoria DACIA, AICI!

“Pe 20 august, 1968, pe poarta Uzinei de la Mioveni, ieșea primul autoturism DACIA! Uzina de Autoturisme de la Mioveni sărbătorește, astăzi, 53 de ani de existență a unei mărci autohtone cu care se identifică majoritatea argeșenilor și nu numai. Nu cred că este român care să nu aibă vreo amintire cu această maşină. Fie că a avut părinţi care deţineau o Dacie, fie că a făcut şcoala de şoferi pe Dacia, fie că el însuşi a condus pentru mult timp cea mai cunoscută marcă românească de maşini, Dacia rămâne legată de fiecare dintre noi, mai tineri ori mai bâtrâni. Noi, cei din Mioveni, trebuie să fim cu atât mai mândri, cu cât conștientizăm că bunicii și părinții noștri au contribuit la dezvoltarea acestui brand național, iar unii dintre noi, chiar acum asistam din halele Uzinei, cum sub ochii noștri și din mâinile noastre, se scrie istoria modernă a Dacia.Povestea Dacia merită să fie spusă în fiecare an adăugând mereu detalii care să ne facă mândri de cel mai cunoscut brand autohton. La mulţi ani, Dacia!”, scrie, pe Facebook, Ion Georgescu, primarul orașului Mioveni.

În 1965, autoritățile române iau decizia de a dezvolta o industrie auto naţională. Soluţia aleasă este cea a producţiei de automobile sub licenţă, dată fiind lipsa experienţei româneşti în acest domeniu. Sunt contactate mai multe companii occidentale, printre care Renault, care câștigă licitația organizată de guvernul de la București cu un model aflat la acea vreme în stadiul de proiect : Renault 12.
Lucrările de construcție ale Uzinei de Automobile de la Pitești au început în primele luni ale anului 1967 și s-au încheiat în Mai 1968. Primele vehicule de preserie au ieșit de pe linia de montaj în data de 3 August 1968.
Inaugurarea uzinei are loc în data de 20 August 1968. Dacia 1100 va fi produsă până la începutul anului 1972 în ceva mai mult de 37 000 de exemplare.
Având în vedere faptul că modelul R12 urma să intre în fabricaţie în Franţa la sfârşitul anului 1969 (mașina va fi prezentată la Salonul Auto de la Paris în octombrie 1969), contractul dintre statul român și Renault prevede fabricarea temporară a unui alt vehicul din gama constructorului francez. Dacă la început modelul R16 pare să fie preferat de partea română, decizia finală va fi luată în favoarea modelului R8 (în versiunea Major), vehicul al cărui preț de achiziție este mai accesibil pentru clienții români.

Istoria DACIA, AICI!

https://www.gruprenault.ro/dacia-50-de-ani/istoric