Una din primele victime directe a războiului declanșat de Rusia ar putea fi presa independentă din Republica Moldova. Imediat după declanșarea războiului, volumele de publicitate în presa de peste Prut au scăzut dramatic – unii experți vorbesc chiar despre reduceri de până la 80 la sută, potrivit PressHUB. Iar cele mai afectate sunt redacțiile care nu au în spate patroni politici sau oligarhi. În plus, unii agenți economici au ales să retragă publicitatea anume redacțiilor independente, care au reflectat obiectiv războiul Rusiei împotriva Ucrainei și care au combătut valul masiv de propagandă și dezinformare rusească.
Argumentul acestor agenți economici a fost că nu ar vrea ca publicitatea pentru produsul lor să apară pe fundalul relatărilor despre violențele din Ucraina. Aceiași agenți economici au păstrat însă publicitatea la televiziunile cu multe emisiuni de divertisment și care nu relatează despre război decât în contextul unor știri externe. De regulă, acestea sunt televiziunile rusești federale din subordinea Kremlinului care sunt retransmise în Republica Moldova, televiziuni patronate de politicieni pro-estici, sau de oligarhi fugari de la Chişinău.
Continuarea, în PressHUB!