Abia a fost cârpit pe ici, pe colo, și podul care traversează Râul Doamnei s-a umplut iar de cratere. Șoferii fac din nou slalom printre gropi, cum s-au obișnuit, de altfel, în ultimii ani, deși podul a fost modernizat cu bani europeni în 2013. În plus, lucrarea e în garanție, o garanție care expiră în 2013.
“Problema tot nerezolvată e”
Omul de afaceri și politicianul Cătălin Gherzan solicită Primăriei Pitești și constructorului rezolvarea cât mai urgentă a problemelor grave semnalate la pod și spune că peticirea nu e o soluție.
“Podul peste Râul Doamnei e o bătaie de joc. Garanția expiră în doi ani, iar ei ne închid gura cu cârpeli. Încă din 2017, expertul tehnic angajat de Primăria Pitești arăta că podul, modernizat în 2013, are probleme și că e nevoie de desfacerea stratului de uzură şi refacerea lui, înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie, reparaţia căilor de acces și multe alte intervenții.
De atunci și până acum n-am văzut decât plombări, din când în când. Văd că Primăria a renunțat între timp și la pretențiile formulate în instanță pe care le avea acum doi ani de la constructor, dar problema tot nerezolvată e”, spune Cătălin Gherzan.
“Nu mi-e clar cum s-au înțeles”
Omul de afaceri face zilnic naveta Pitești-Ștefănești, între cele două școli private pe care le deține și vorbește din prisma șoferului care se confruntă constant cu probleme la traversarea podului.
“Ca mine sunt mii de șoferi. Trebuie să ocolim zecile de găuri care reapar peste noapte – la cât de bine le repară cine le repară, că nici nu se mai știe dacă o face primăria sau o face constructorul. Acolo e un nod rutier important, nu poți să-l lași așa. Mie nici astăzi nu mi-e clar cum s-au înțeles asupra vinei pentru starea jalnică a podului, dar vreau să-l văd odată reparat ca lumea, nu doar așa, de mântuială.
S-au încasat o grămadă de bani de la UE pentru modernzarea acestui pod – aproape 4 milioane de lei. Dacă problemele grave ale podului nu sunt rezolvate conform cerințelor experților, înseamnă că interesul față de cetățean este zero, atât din partea Primăriei, cât și din partea constructorului”, a mai declarat, pentru Reper Media, Cătălin Gherzan.