Așa cum se știe, de la 1 septembrie 2022, este funcțional transportul metropolitan anunțat de municipiul reședință de județ.
Bascov, Mărăcineni, Bradu sunt localitățile alături de care Piteștiul a constituit nucleul acestei formațiuni asociative.
De la începutul acestui an, operatorul regional PUBLITRANS 2000 S.A și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Pitești au început să asigure serviciile de transport public local şi pe raza comunei Oarja.
„Am constatat că cetățenii sunt foarte mulțumiți! Dacă un bilet la maxi-taxi, pe o călătorie, costa 5 lei, acum călătorii plătesc 2,5 lei. Iar dacă prețul unui abonament nenominal integrat (toate traseele), pentru o zi, este de 10 lei, prin abonamentul de 80 de lei pe lună, cetățenii au acces pe toate traseele din rețeaua metropolitană!”, explica, la început de an, primarul Piteștiului, Cristian Gentea.
În inelul 1 metropolitan ar fi putut fi și Ștefăneștiul. Speranțele că vor avea în sfârșit condiții civilizate de transport s-au năruit pentru miile de adulți și copii/elevi din oraș care fac naveta, iar vestea neincluderii orașului Ștefănești în transportul public metropolitan i-a trezit la realitate în toamna anului trecut.
„Miza este alta”
Primarul Nicolae Velcea s-a scuzat pentru nereușită spunând că în Ștefănești sunt existente cinci trasee privind transportul public, și că, din cauza infrastructurii actuale, care nu poate prelua decât trei dintre cele cinci trasee pentru transportul metropolitan, e imposibilă trecerea la acest sistem.
„Domnul primar spune că nu pot fi încheiate mai multe contracte pentru cele cinci trasee, astfel încât pentru trei din ele să avem transport metropolitan, iar pentru celelalte două, să avem operatori de maxi-taxi, motivând că renunțarea la actuala soluție de transport în favoarea transportului metropolitan ar duce la lăsarea a două trasee fără mijloc de transport public.
Miza este alta. În realitate, domnul primar nu vrea să-i supere pe operatorii maxi-taxi, care ar pierde trei trasee, iar interesul pentru transport metropolitan nu prea există la nivelul conducerii primăriei.
Noi credem că, dacă există puțină bunăvoință, cu puțin efort, putem avea transport metropolitan. Ce trebuie să înțeleagă domnul primar este că aici e important să primeze interesul cetățeanului. Să nu mai avem iar parte de situații jenante în care copiii care fac naveta sau și chiar adulții să fie la mâna unor șoferi care-i lasă prin stații. Apoi, una e să circuli înghesuit ca o sardea într-un maxi-taxi, alta e să stai relaxat într-un autobuz.
Dacă tot am devenit oraș, haideți să avem condiții ca la oraș!”, atrag atenția consilierii locali ai PNL din cadrul CL Ștefănești.