Acasă Stiri Cadourile comandate nu au ajuns încă sau au defecte? Fiţi la curent...

Cadourile comandate nu au ajuns încă sau au defecte? Fiţi la curent cu drepturile voastre de consumatori, în UE!

448
0

Suntem în prag de Revelion, iar Cadourile pe care le-ați comandat pentru Crăciun nu au ajuns nici până acum? Le-ați primit, dar au defecte? Biroul Parlamentului European în România vă recomandă să fiţi la curent cu drepturile pe care le aveți în calitate de consumatori, în UE.

Garanții și returnări

În baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să vă dea banii înapoi.

Dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu on-line ori fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți, de asemenea, dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.

Dacă nu știți exact ce situație vi se aplică, puteți utiliza instrumentul privind drepturile consumatorilor, care vă ajută să înțelegeți ce drepturi aveți când faceți cumpărături în UE.

Garanțiile pentru produse cu defecte

Aveți întotdeauna dreptul la garanția minimă, gratuită, de 2 ani, indiferent dacă achiziționați produsele on-line, de la magazin sau prin poștă.

Această garanție de 2 ani este un drept minim. Totuși, normele naționale din țara dumneavoastră vă pot oferi protecție suplimentară.

Articolul ntegral, în PressHub!